torsdag 6 september 2012

En rutten tomat till Hanne Kjöller



Hanne Kjöller har samlat ihop till en imponerande samling bittra, okunniga och osakliga ledare på DN. Häromdagen tog hon i allt vad hon kunde (och hon kan verkligen) för att Miljöpartiet haft fräckheten att föreslå en köttfri dag i skolorna. Sex feltänk har hon samlat ihop till och påstår att förslagsställaren Åsa Jernberg ”gått vilse i ett moln av koldioxid, moralism och politik”. Att Kjöller själv verkar ha gått vilse för längesedan visste jag sedan tidigare men i den här artikeln är hon faktiskt nästan lite patetisk.


Jag har sett en hel del bra kommentarer till hennes pinsamma inlägg. Så jag nöjer mig med att rekommendera läsning av och helt instämma i inläggen på naturskyddsföreningens blogg och på bloggen punkelikat.


Till Hanne Kjöller tycker jag vi donerar en rutten tomat att lägga i komposten. 

Tillsammans med hennes artikel.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar